About Us

Co to jest RTB?

RTB (real-time bidding) jest nowoczesną metodą zakupu powierzchni reklamowej w Internecie w modelu aukcyjnym. Metoda ta funkcjonuje w oparciu o specjalistyczne platformy wymiany danych, które agregują oferty wydawców oraz reklamodawców, pozwalając na dynamiczną licytację powierzchni emisyjnej w czasie rzeczywistym. Model RTB zastosowany w platformie Adfocus zakłada również udział automatycznych algorytmów optymalizujących, które pozwalają dopasować profil konsumencki użytkownika do oferty reklamodawcy i wybrać odsłony mające potencjalnie największą wartość. Co więcej, algorytmy te są zorientowane również na optymalizację wydatków, dzięki czemu system automatycznie minimalizuje koszt odsłony. W efekcie rozwiązanie to sprzyja podnoszeniu efektywności działań reklamowych, a zarazem ułatwia marketerom ich prowadzenie.

Metoda zakupu powierzchni emisyjnej w czasie rzeczywistym wnosi szereg zmian w porównaniu z dotychczasowymi modelami. Przede wszystkim, wiąże się ona z nowatorskim spojrzeniem na to, czym jest powierzchnia reklamowa. W modelu RTB kupowane są odsłony wygenerowane użytkownikom spełniającym kryteria określone przez reklamodawcę, nie zaś emisja na konkretnych domenach. Punkt ciężkości zostaje więc przeniesiony z zakupu powierzchni reklamowej na odwiedzającego ją użytkownika.

Technologia RTB otwiera zatem zupełnie nowe możliwości dla reklamodawców, szczególnie w kontekście efektywności prowadzonych działań:

  • efektywność dotarcia: algorytmy optymalizujące działają w dwojaki sposób. Z jednej strony pozwalają na dotarcie do najbardziej pożądanych użytkowników, a z drugiej strony model aukcyjny został zaprogramowany z myślą o obniżaniu kosztów. Dzięki temu reklamodawca może wyświetlać reklamy tylko najlepiej dopasowanym użytkownikom płacąc za to mniej niż w dotychczasowych modelach zakupu powierzchni reklamowej;
  • personalizacja przekazu: ponieważ licytowana jest emisja nastawiona na konkretnych użytkowników, przekaz reklamowy może być doprecyzowany i dostosowany do potrzeb wybranej grupy docelowej;
  • orientacja na konwersję: automatyczna optymalizacja i precyzyjna segmentacja zwiększają prawdopodobieństwo konwersji lub zakupu, co wiąże się także z możliwością rozliczania się w modelach efektywnościowych: CPA, CPS, CPL;
  • skuteczne rozwiązania dla e-commerce: zastosowanie nowych technologii, w szczególności retargetingu spersonalizowanego, zwiększa zaangażowanie użytkownika odwiedzającego sklep internetowy, co pośrednio przekłada się na wzrost wolumenu sprzedaży.
model RTB
Model RTB. Źródło: prezentacja IAB, The Evolution of Online Display Advertising.

 

Model RTB funkcjonuje już od wielu lat na rynkach zachodnich, gdzie z powodzeniem stosuje się go zarówno w prowadzeniu kampanii brandingowych, jak również w marketingu efektywnościowym. Z roku na rok rośnie udział RTB w wydatkach na marketing internetowy, a także zwiększa się liczba marketerów dostrzegających potencjał drzemiący w tym modelu.

Prognozy Magna Global są jednoznaczne - do 2019r. wydatki na programmatic osiągną globalnie 36,8 mld USD (50% wydatków na reklamę online ogółem), co oznacza średni roczny wzrost wydatków o 49%.

 

Wypróbuj kampanię w modelu RTB w platformie Adfocus

Wypróbuj
Zostaw nam swój e-mail, aby poznać szczegóły oferty
Dziękujemy. Nasz konsultant wkrótce się z Tobą skontaktuje i przedstawi ofertę.

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter a otrzymasz najnowsze informacje i porady z rynku RTB i reklamy kontekstowo-behawioralnej.

Adfocus